Microsoft har besluttet at lukke for Publisher til oktober 2026. Publisher sidder på ca. 14% af markedet og i USA på næsten på 25%. Så det er altså på den… [Læs videre]
Valgsvindel eller ej? IT vinklen.
I USA er der konstant anklager om valgsvindel, men aldrig i Danmark. Noget af det handler om kultur, men rigtig meget handler også om IT og om sociale medier. Hvordan… [Læs videre]
Planet Of Lana II demo – fantastisk
Min suverænt bedste spiloplevelse fra 2023 Planet Of Lana har fået en efterfølger, der hedder Planet Of Lana II Children of the leaf. Jeg har spillet demoen er vildt begejstret…. [Læs videre]
Fred (Roland On the Ropes) i superb remake
Måske kender du Fred, som Roland On The Ropes som udkom til Amstrad og var en del af lanceringspakken på 10 spil. I Nykøbing Mors fotoforretning stod spillet fremme, hvor… [Læs videre]
Halve sandheder om Linux og PC
Skal vi tro nettet, så er Microsoft dødende og alle vil Linux, men er det hele sandheden? Her er 7 påstande fanget fra nyhederne, Youtube og Facebook. Microsoft synes, du… [Læs videre]
Commodore 64 Ultimate runder 20.000 solgte
Commodore 64 er blevet opkøbt af bl.a. Christian Simpson, som mange måske kender fra Zzap64 eller som Perifractic på YouTube, og den nye hardware er kommet. Nu har de solgt… [Læs videre]
Gaming på Linux? Og hvordan ved man så dét?
Man tager endelig springet til Linux (Mint i mit tilfælde), og det er egentlig gået forbløffende nemt. Mint er meget lig Windows 10’s første udgaver, nogle ting er lidt anderledes,… [Læs videre]
Danmark boycotter – ikke
200.000 mennesker har downloadet en gratis app til Android og Iphone, der gør det muligt at droppe amerikanske varer. Formentlig kan de fleste læsere her på siden forstå ironien, men… [Læs videre]
Vi er blevet ligegyldige for Microsoft
Er tingene ikke bare blevet dårligere og dårligere på det seneste? Sådan tænker mange for tiden, og den er god nok. Microsoft er et af de værste eksempler. Jeg tænker… [Læs videre]
Microslop – Microsoft brænder butikken ned
Microslop er det nye ord for Microsoft, efter deres direktør, Satya Nadella, nytårsaften meldte ud, at AI er kommet for at blive, og derfor skal vi ikke bruge udtrykket AI… [Læs videre]









